TALENTEN: plezier en verrijkend

Als ik gewoon doe waar ik zin in heb,
ben ik zo af en toe verbaasd van de prachtige creaties
die geboren worden..

Zo heb ik een voorliefde voor de natuur, elk seizoen apprecieer ik.
Elk knopke, blaadje, bloemke, twijgje neem ik graag in me op.

De blauwe lucht, textuur in de wolken, zoveel tinten grijs..
Textuur, patronen in de schors, nerven, stengels..

En die kleuren zo'n mooie kleuren!
Zoveel moois!

Ik beleef daar zo intens plezier aan om daar mee 'bezig te zijn'.
Te bewonderen, vast te leggen op foto. In me op te nemen.

Ik leef ervan op, ik word ertoe aangetrokken.
De energie is zalig, aanwezigheid..

Enfin, kort gezegd,
enkele dagen terug heb ik een Clivia bewonderd in de veranda
van mijn moeder. En heb ik onderstaande collage gemaakt.
Foto's selecteren, voelen, samenstellen..

Van de details, de textuur, de vormen..


Clivia Schoonheid, Februari 2017
Klik op de foto voor vergroting



Collage van kale takken van bomen. Vind ik ook zo fascinerend! 
Ik kan echt zo naar boven kijken en genieten van de verschillende structuren 
van de kruin van bomen. Recht toe recht aan. Kromme takken, zadendoosjes..

Kale takken, Februari 2017
Klik op de foto voor vergroting



Collage van aangevroren regen. Zie hoe mooi effect! 
Overal een laagje ijzel erboven op. Onopvallende (on)kruid ziet er ineens
uit als een sprookje! Pareltjes écht ongelofelijk mooi!


Ijzel op planten, December 2016
Klik op de foto voor vergroting


Op zo'n momenten straal ik van blijdschap. Trek ik de ene foto na de andere.
Dichter en dichter met mijn macrolens. Daar kan ik uren mee bezig zijn!

Ik vind het plezant om mensen mee te laten genieten van de natuur via mijn foto's. 

En wete wat het plezantste is?
Dat ik er niks voor hoef te doen, ik heb er TALENT voor. Oog voor schoonheid
en detail, gevoel voor kleur en sfeer. 

Het is er gewoon. Zomaar, aanwezig.
Mmm..

Comments