SprankelInspiratie: Afstemming

Ik merk dat ik de laatste tijd, weken ni zo speciaal gefocust ben op afstemming. 
Zo af en toe word ik mij daar bewust van. Merk ik aan mezelf dat ik weer in een oud gangpad loop. Vooral als ik de berichten lees op fb van mijn Sprankelcollega's. Mm.. ja sprankel de sprankel..
Om dan ineens weer verbaasd te zijn in het moment waarop ik besef dat ik ergens toch ben afgestemd. Alé hoe zal ik het zeggen?

Ik merkte dus dat de dingen anders liepen dan gewenst, merkte frustratie op en weerstand tegen de situaties. Om dan mezelf de aandacht te geven aan de gedachte dat alles altijd goed uitpakt voor mezelf. Om dan in een moment stil te staan bij een spelleke om mensen om me heen te zegenen. Met het eerste dat in me opkomt. 

Om dan in de bus - op weg naar mijn moeder - 3 mensen te zien op straat. Om te voelen wat voor hen belangrijk was in dat moment. Een oudere man op de fiets waarbij ik voelde dat flexibiliteit voor hem een zegening was. En dan vooral voor al zijn gewrichten..

Om dan mijn hart bewust te voelen, open.. 
Om te zien dat een jonge vrouw met een grote snoepzak naast me komt zitten. Om dan (in mezelf) af te vragen hoe fijn het zou zijn als zij mij een snoepke zou aanbieden..

Om dan ineens de uitnodiging te ontvangen om een snoepke te pakken! :) Om dan aan de praat te geraken. Dankbaarheid te voelen. Te beseffen dat ik (snel) afgestemd ben. Dat ik ok ben. Dat ik het nog 'in me heb'.. 

Om dan bijna 50 min. lang een fijn gesprek te hebben, te delen, gedachten uit te wisselen.. dezelfde verlangens te delen.. Jonge vrouw van 26 met prachtige wimpers, mooie bruine ogen, mooi open verhaal.. 
<3 span="">
Tja het zijn die momenten dat ik weer stralend door het leven ga en besef hoezeer ik het zelf in de hand heb. 


Klik op beeld voor vergroting








Waarin ze beschrijft hoe we met anderen kunnen omgaan. Hoe het zit met de frequentie van ervaringen en hoe we deze kunnen delen met ons allen om zonder strijd of competitie hiervan te genieten.

Hmm.. ennezo zit ik hier weer met een glimlach. :) :)
Fijn dat ik dit gedeeld heb.

In de zon met den hof in Oosthoven op de achtergrond 
waarin ik met plezier bezig ben. 

Comments