ME: over OKO en een piramide

Vanmiddag had ik een date met een vrouw die ik kortgeleden had ontmoet. We hadden enkele overeenkomsten, zei ze. We geraakten aan de praat en hadden het over onze visies. Over onze inderdaad gedeelde passies. Over sharing/deeleconomie en 'gogivers' of zoiets.

En tijdens het gesprek tekende ik een piramide. Want diep van binnen borrelt het een beteken,
al een tijdje. Het voelt nog vaag en het is nog ni concreet én toch..

Sinds december ben ik betrokken bij een bedrijf dat MLM toepast. Multi level marketing. Voor hen een middel om mensen kennis te laten maken met hun dienst. Het voordeel is dat je zelf kunt kiezen of je hieraan deelneemt of niet. Of je bonussen binnenhaalt of niet. It is up to you. Das fijn er moet niks.

Dat systeem dat ik eerder vertaal als "ons kent ons" kriebelt, zij het wel voor een totaal ander doeleinde. OKO: ik heb iets leren kennen, ben der zeer content van en vertel het enthousiast door aan iedereen die het horen wil. Hoe meer mensen erover spreken, hoe meer mensen het delen, hoe meer het goed gevoel groeit.. zoiets..

Sinds december heb ik ook een persoonlijk experiment opgezet, een concept dat een vorm kreeg en nog steeds in ontwikkeling is. Een besloten fb groep waarin "Contact vanuit liefde & gastvrijheid" boven alles staat. Waarin het delen van talenten, passies voorop staat vanuit een impuls van binnenin.

Zo van.. waar heb ik nu zin in? 
Om dat te volgen/doen.
Te delen met anderen.
Vanuit het plezier voor jezelf.
Ontstaan door het volgen van je impuls
én het ontstane contact.
Met als bonus de vervulling van enkele verlangens.

Mijn eigenlijke idee is om voor een keer de focus op geld te verleggen naar een instant vervulling.

De verlangens - die je met geld zou vervullen - vervul je nu direct. Dat kan groots zijn en klein:
van kuishulp, iemand die je kind bijles geeft, iemand die je gazon afrijdt, iemand die je masseert, iemand die jou een behandeling geeft, iemand die je huis komt schilderen, oppas voor de kinderen. Een appartement aan zee of chalet in de Ardennen, een workshop, een groentepakket, saunabeurt.. Weet ik wat nog meer..

De laatste jaren heb ik mezelf het één & ander ontzegd omdat ik het geld er niet voor had. En ondertussen voel ik dat ik mezelf heel veel kan geven door simpelweg uit te wisselen. In natura. Door de uitwisseling van geld aan de kant te schuiven. En overeen te komen wat de uitwisseling zal zijn. Wat het waard is. De waarde kan verschillen per moment. Want het ene moment is een warme maaltijd misschien alles voor je en een volgend moment dat je een week meer me-time hebt omdat iemand anders op de kids let.

Het levert mij dankbare momenten op. Momenten van diep contact en vervulling. En meer nog de mogelijkheid om in het moment aan te voelen wat gedeeld wilt worden. Verbazingwekkend hoe ik keer op keer word uitgenodigd. Dat mijn aanwezigheid op prijs gesteld wordt. JustBeing Me is all what matters. Waar heb ik zin in?


Enfin..

OKO ons kent ons
dus..

Ik voel iets
ik wil iets
creëren
delen
met zoveel mensen die ik ken
met zoveel mensen die anderen kennen

Want zeg nu, wat is er fijner dan een hemels contact waarmee het klikt en waarbij de uitwisseling en pure dankbaarheid jou een rijk innerlijk gevoel geven?

Liefs, tania maria

Comments