FLOW: over roze eenhoorn en een leger in regenboogkleuren

Ik ben bij Elias en Farah.
Zij houden mij bezig en ik hen.

Zonet hebben we verstopperke gespeeld, ha! Wat ik nog mag leren is dat zij het belangrijk vinden
om gevonden te worden. Dus maken ze geluid of zeggen ze al voor waar de ander zit. "Nee" zeg ik
dan "ik wil ze zelf vinden" en toch slagen ze erin om aanwijzigingen te geven of maakt de ander
zo'n geluid dat het niet mis te verstaan is.

Vorige week begreep ik er niks van. Toen ontstond in een impuls het idee om verstopperke te
spelen voor bedtijd. Na de tandenpoets hebben we allerlei plekjes gevonden om ni gevonden
te worden. Ook vandaag weer.. ze vroegen erom. "Gaan we straks weer vertopperke spelen?"

Farah is zo klein nog dat ze in een koffer past! Of onder een stoel.. zo creatief dat ze zijn!
Ik met mijn lengte is een ander verhaal.. of er piepte net nog een teen vanonder het dekbed
of het dekbed was ineens zo hoog.. :c) Maar leute ja dat hebben we wel.

Karolien wist me vanavond te vertellen dat de kids het blijkbaar belangrijk vinden om gevonden
te worden. Dat ze het eng vinden om niet gevonden te worden. Vandaar hun aanwijzigingen
of geluid. Aha.. zodus.. interessant wat er in hun gedachten omgaat.

Maja bedtijd dus en dacht ik ze vandaag na het vertopperke spelen mee te nemen op reis..
in gedachten hé. Want toen ik het uitsprak zat de oudste alweer recht in zijn bed enthousiast
te wezen omdat we op reis gingen! Hmm.. hoe breng ik ze dat bij? "In ons hoofd gaan we 
op reis hé" zeg ik dan. "Ga liggen op je rug en doe je ogen toe.."

En dan laten ontstaan wat ontstaat.. :c) zo fijn om niks op voorhand te hoeven weten..
en ik heb ze op reis genomen.. en van het één kwam het ander en we zagen de mooiste dieren..

We vertrokken bij hen aan de achterdeur en liepen naar het kerkplein, de lucht was blauw en de zon scheen. 
Daar op de stoep kwam ineens een witte vlinder op Farah's neus zitten! Farah schrok en de vlinder vloog weg. 
Maja we wilden dat die vlinder terug op Farah's neus ging zitten dus liepen we erachter aan. Naar het kerkhof.. 
want daar zat de vlinder op een grafsteen. Toen we dichterbij kwamen, bleef de vlinder zitten zodat we al 
zijn pracht konden bekijken.. een witte vlinder met regenboogkleuren en stippen en glitters.. "Oooh amai zo schoon!" 
zeiden we tegen de vlinder. "JA, dat weet ik" zei de vlinder. Amai de vlinder kon praten! De vlinder zei 
"gaan jullie wandelen?" "Jaha" zeiden wij. "Awel ik weet nog een kei schoon plekske. Als jullie willen mogen jullie mij volgen".. 
En de vlinder fladderde weg en vloog en wij erachter aan. :c) Na een tijdje kwam de vlinder op een plek met prachtige
roze rozen en eetbare sla.
"Hier" zei de vlinder "vind ik het schoonste plekske". En er stond een roze eenhoorn .. met regenboogkleuren 
en lange witte haren. En er liep een riviertje van melk. En een riviertje met dat eruit zag als water. Ik nam een mooie beker 
en schepte en dronk ervan.. mm.. citroenlimonade! En er was ook een lego vliegtuig en een legervliegtuig.. 
En lolly's zoals in de film Lekkerland. En nog dingen die ik nu vergeten ben. Ahja ook nog poesjes met regenboogkleuren. 
En ik zag er zelfs één met velugels. En Farah zag die ook! :c) :c)
En de vlinder zat op de witte manen van den eenhoorn en zei: "hier kom ik altijd naartoe als ik niet kan slapen. 
Er is hier zovéél te zien! En als ik begin te tellen dan slaap ik vooraleer ik alles geteld heb."

En toen zei ik tegen Farah en Elias dat ze stil mochten zijn en in hun hoofd alles mochten benoemen
wat ze nog zagen. Dat het nu echt bedtijd was. En toen kuste ik hen een goeienacht en ging naar
beneden. Ik heb ze nog efkes gehoord en nu is het al een tijdje stil.

Zo mooi vind ik, vorige week was ik moe en had ik weinig ruimte. En eerder vandaag voelde ik dat ik veel ruimte had
en zo is het ook gegaan. De flow was er en het was fijn. ❤︎❤︎

Ik voel me dankbaar dat ik hier mag zijn vandaag. En merk dat ik een mooie band met ze heb opgebouwd.
Dat ik heb mogen ervaren om nog meer met de flow mee te gaan, los te laten van regelkes en normen.
Vandaag ben ik hierin kunnen meegaan en zie wat voor mooie sprankelende prachtige creatieve wezens
we alledrie gezien hebben? In onze gedachten samen op reis.

Ik voel liefde voor deze 2 schatten. En voor mezelf omdat ik JA zei op de uitnodiging van Karolien.
DIKKE KNUFF Karolien!

Comments