FLOW: R U S T nood aan

Ik wilde weer iets schrijven en mijn innerlijke beweging wilde R U S T.
En ik voelde dat ik wilde eten, mijn gebakken ei met heerlijke boterham en koffie.

Iets wat er allemaal al was toen ik terug binnenkwam uit den hof.
Omdat ik honger had. Omdat ik voelde dat het genoeg was met dat waarmee ik bezig was in den hof.
Het was trouwens aan het regenen en mijn ontbijt wachtte op mij.

Een gevoel dat ik had toen ik binnenwam en mijn ei pakte, koffie en boterham..

ALLES is er AL

EN ik wilde opnieuw schrijven.. en nee, ni nu. Dus klapte ik mijn laptop toe. Ik wilde in de zetel zitten en
een filmke kijken. En oeps ik drukte op een toets die niet herkend werd. Tv ging weer uit.. en ik voelde:

"Meiske, laat het gaan"

Ik at van mijnen boterham met gebakken ei.. en keek naar buiten en genoot van het uitzicht.
Mm.. zo stil.. 

Geen computer.. niks lezen, niks doen.
En ik proefde hoe lekker mijn ei was.. mm ik proefde het zout en de eierdooier..
En ik zag een Roodborstje en wist dat ik dit niet gezien zou hebben als ik mijn ogen op het scherm gericht had.

Hmm.. het was goed zo. Die stilte.. er zijn. Voelen, aanwezig zijn.
Met mijn benen de lucht in.. relaxed. Ooh waaw..

En toen hoorde ik opnieuw geluid, van één of andere maaier. En voelde de urge om de afstandsbediening terug vast te pakken. En zette de tv weer aan.. en zag dat er iets nieuws was toegevoegd aan het account dat ik hier ter beschikking heb.

En werd aangetrokken door de cover van een single:


Ik zet de muziek aan en wow das diene muziek, da lieke dat ik zo mooi vind. Ik hoor de klanken
en zit en luister.
De kleinsten hond komt binnen en springt op de zetel en ik.. in een reflex.. hou hem tegen omdat
ik wil zien of zijn poten vuil zijn. Hij springt eraf en kijkt mij zo aan.. ik zie dat het ok is en nodig
hem uit. En hij loopt weg, naar buiten. Oeps.. ik voel een pijntje..




Let it go
Ik zie de titel, hmm.. effe niks hoeven. Ni zorgen voor.. 
Why don't you be You and I'll be Me




Comments