FOCUS: waar is mijn aandacht op gericht?

Wa ik zo plezant vind om te doen is woorden, afbeeldingen uit magazines scheuren.
Of via screenshots op de laptop.

Ik ben op weg naar Antwerpen en zat te wachten in Amersfoort op mijn aansluiting.
En had vré goesting om te zien waar mijn aandacht nu naartoe gaat.

Dus pakte ik een Boni magazine en begon te scheuren.. alles wat mijn aandacht trekt,
scheurde ik uit. En hiermee wordt een collage gevormd. Een boodschap, een sfeer, een stemming, een vibratie, een realiteit, een goei gevoel..

En zojuist bedacht ik mij ineens dat ik dees een manier is om te zien wat er voor woorden, gedachten, beelden en mogelijke acties een match zijn met mijn verlangens..

Bijzonder toch.. zo heb ik maanden geleden een collage gemaakt uit een Metrokrantje op de trein.
En op dat moment wist ik ni goe wat het wilde zeggen. Enkele weken later wist ik precies waar het over ging! Toen voelde ik precies die energie, die stemming en sfeer. Toen zat ik er ineens middenin!

Daarstraks toen ik naar het station stapte merkte ik op dat ik vnl. werd aangetrokken door de natuur om me heen, prachtige tuinen met allerlei bloemen. Ik voelde waar ik zin in had, wat me bejubelde. De sfeer van blauwe Hortentia's bvb. En Beuken haagskes en verschillende mooie bloemen bij elkaar. Hmm.. hoe heerlijk om te in mij op te nemen en te voelen dat het al van mij is. Dat gevoel van door een hof te wandelen en al de pracht te aanschouwen. De kleuren en textuur van de planten, de zon die door de groene bladeren schijnt.. een boom.. mooie heerlijk geurende rode rozen.. mm..

Ik stelde me voor hoe ik daar in de ochtend zou zijn, na een lekker kop koffie buiten te hebben gedronken.. ontbijt buiten. De zon voelen, de vanzelfsprekendheid. Heerlijk genieten in het moment. En nu ik dees opschrijf, ervaar ik da weer. Ik zit er middenin, ook l zit ik in de trein die net Utrecht-Centraal binnenrijdt. c:)

Das dus het fijne van alles om dees moment te gebruiken voor wat lekker voelt. Plezant.. heerlijk.

Comments