INSPIR: one astonish piece of art!

Papier creatie, Dries Thys


Gisteren zag ik deze prachtige creatie van mijn neef Dries.
Zo ongelofelijk mooi vind ik het. Zo precies hem, vanuit zichzelf creërend, de dingen die hem inspireren. Vanuit een impuls..

Ik vind dat écht een kunstwerk.

One Astonish piece of Art!

Zo ken ik hem wel, altijd bezig en altijd aan het creëren. Een pionier, een uitvinder,
een goddelijke creator!

Free flowing abundance

En ik herinner me een kunstenaar die ik vorig jaar ontdekte.. op zoek op het internet kwam ik deze tegen, een andere creator Matt Slian. Along the way kom ik dit artikel tegen! Wow!


"A groundbreaking exhibition that explores the evolution of origami from craft 
to fine art and its stunning modern-day applications in the fields 
of mathematics, engineering, design 
and the global peace movement."


Plezier. Een verlangen. De creatiekracht van het plooien van papier. De creaties van ingenieurs voor NASA..

"Origami is a source of inspiration for 
BYU mechanical engineers who are working with 
the National Science Foundation, NASA/JPL and origami master Robert Lang 
to design complaint mechanisms for use 
in space and in other applications."





En op youtube zag ik deze video van Robert Lang. Een Ted Talk over
'The math and Magic of origami'. Inspirerende video!




Mmm.. zo bijzonder!

Comments