INSPIR PEOPLE: anders kijken naar mijn omgeving

Vanmorgend werd ik gewekt door de deurbel..
stond aan de deur een huurder van mijn moeder.. iemand in nood.

Ik ken de situatie, het gevoel van onmacht en ni weten wat nu en hoe, al te goed.
Ik hoorde zijn verhaal en al de ongewenste situaties die hij heeft gecreëerd.

Enfin, van het één kwam het ander en voor ik het wist stond ik hem te vertellen dat hij zijn eigen gevoel kan hanteren. Ik vroeg hem om aandacht te hebben voor wa goe voelt.

Wat doe je graag? vroeg ik
Wat kan je nu doen wat u een goe gevoel geeft?

Want, zo zei ik, als je je goe voelt, dan bezie je de dingen ook anders..
Ik zei hem ook dat hij het niet als tool mag hanteren, zo van "als ik dit nu doe, dan.." want zo werkt het ni. Das mijn ervaring nl.

Het gaat om het goe gevoel in het moment, omdat het goe voelt.
Enkel daarom, voor dat goeie gevoel.

Want als hij zijn focus daarop richt, is hij niet bezig met zijn zorgen
Ik sprak erover om te kijken naar de mirakels om hem heen; zoals ik op dat moment een prachtig groen zag in een dauwdruppel op het gras. Of ik zei hem dat hij kon zien hoeveel blauwe auto's hij ziet op een dag. Of hoe hij met zijn handen in den hof kan werken en gras & onkruid kan uitdoen zonder tools..

En hij zei het zelf.. hoe fijn hij het vond om eens een gesprek met iemand te hebben waarbij het onderwerp over iets anders ging dan zijn zorgen. Hij had eindelijk de moed bijeen geraapt om aan te bellen en kreeg hij mij aan de deur. Hij zei dat dit gesprek totaal anders was dan had mijn moeder thuis geweest.

Hij zei dat hij ideeën had aangereikt en tips waar hij wel iets bij voelde.
Enfin.. toen het gesprek gedaan was reden er juist een blauwe en rode auto voorbij en ik zei hem nog "als je kiest om te kijken hoeveel blauwe auto's je ziet vandaan, heb je hier al de eerste. Of je kunt gaan voor de rode.. of allebei."

En zo is het dus.. mirakels bij de vleet. Het feit dat ik aan de deur stond en hem een ander perspectief aanbood i.pl.v. mijn moeder.. was al een mirakl op zich. Ik bedacht het mij later dat hij hulp heeft ontvangen.. hij zette een belangrijke stap en er gebeurde dit.

BIJZONDER toch..

Miracle find me now
Van de week leerde ik SARK kennen. Zij spreekt over mirakels hoe deze altijd om ons heen gebeuren en dat het aan ons is om er aandacht voor te hebben. Zij doet van Miracle Walks..

Klik voor vergroting
Planetsark.com

En gisteren zag ik op Pinterest foto's van creaties van Rick McCor alias PaperBoyo . Super om op deze manier naar zijn omgeving te kijken. Hier word ik vrolijk van!

Rick McCor


Letting go & let the universe do it for me
Gisterenavond luister ik naar een opname Now that I am Wealthy Rampage #2 van The Communion of Light. Als ik me richt op iets dat ik wil zien of ervaren.. dan zie ik de bevestiging daarvan om mij heen.. want het is er altijd al. Het is aan mij om er open voor te staan.

Het is aan mij om het toe te laten..

Om te ervaren hoe ik alles kan creëren hier en nu.

Comments