FEEL: GLAD TO BE CONNECTED

Op weg naar de bib herhaalde ik voor mezelf: "Ik ben met mijn gat in de boter gevallen".
Alles waar ik om vraag & nog veel meer dan dat, heb ik ontvangen. Of zoiets in dienen aard.

Ik zet mij in de bib nadat ik de boeken van Pam Grout E2 en E3 heb afgegeven. Betaal mijn  openstaand saldo ga naar de balie. Ik wil een choco deluxe drinken uit den automaat. En vraag om wisselgeld. Krijg ik zowaar 50 ct van één van de 'lieve' medewerkers! "Ja, dat lag hier nog".
En haar medecollega zegt: "Daar kom ik ni tussen."

B IJ Z O N D E R

Ontvang ik zowaar een gratis choco deluxe. Wat mij eigenlijk nog meer aanraakt is haar
spontaniteit. Haar liefde voel ik. Toen ik haar extra bedankte keek ze weg. Mm..

Glad to be connected

Iets wat ik eerder deze morgend las in een pb van iemand die naar mij uitreikte. En nu voel ik hetzelfde. Ik voel verbinding.

Hoe je zelf invloed kunt uitoefenen
op je gedachten
Ik heb een boek ter hand genomen Ik ben geweldig, jij ook? van Katerina Karanika.
Over de invloed van aannames op mezelf. Mm.. waar heb ik dat nog al gehoord. Ik sla het boek open en lees:

".. Ik leerde nieuwe mensen kennen, bij wie ik het gevoel had dat ik mezelf mocht zijn.. Ik ging me anders kleden en me anders gedragen. .. Ik was gefascineerd door wat er met mijzelf gebeurde. Door het feit dat ik bestond en dat ik mijn eigen leven kon leiden zoals ik het zelf wilde. Ik mocht mezelf zijn, kon aantrekken wat ik wilde me gedragen zoals ik me voelde. .."

Ik lees verder.. ze schrijft over de overtuiging om altijd aan de verwachtingen van anderen te moeten voldoen. Iets dat bij mij met de paplepel is ingegoten. En wat ik nog altijd ergens een beteke geloof. Zo ook mijn contrast ervaring waarover ik vanmorgend schreef. Hoe belangrijk het was voor mij om mijn eigen verlangens te benoemen. Katarina schrijft..

"Mijn oma, mijn moeder en al mijn tantes hebben deze overtuiging altijd hoog in het vaandel gedragen. Ze hebben het altijd een deugd gevonden om hun leven aan te passen aan de wensen & verwachtingen van hn familie, echtgenoot en aan de heersende normen en waarden. Ik weet zeker dat ze gelukkig zijn geweest en dat ze nooit het gevoel hebben gehad dat ze de boor gemist hadden. Ze zijn zich misschien nooit bewust geweest van hun eigen persoonlijkheid, hun eigen wil en eigen wensen en voorkeuren.."

Ik kijk op uit mijn boek en kijk op een tijdschrift dat de naam Victor draagt. En ineens denk ik aan een voorval in de biowinkel een jaar geleden. Toen ik van iemand uit de winkel zowaar een lekker stuk taart aangeboden kreeg. Omdat ik juist betaald had met kaart en geen klein geld meer had, zei diene knappe gast: "Zet het maar op mijn rekening, ik heb het toch." Of zoiets..
Wete.. wéér die vanzelfsprekendheid. Die liefde. Delen vanuit spontaniteit. Diene gast bleek Viktor te heten en stierf een maand later aan kanker. Ik heb hem nooit meer (levend) terug gezien. En nu sè, zie ik zijn naam.

Glad to be connected

Ennezo.. merk ik dat het woord vanzelfsprekend, liefde, verbinding, spontaniteit regelmatig voorkomen. Gastvrijheid dus. Het voelt goe om de energie ervan te proeven. Het voelt licht in mijn lijf. Ja, deze energie wil ik vaker ontmoeten. Mensen, bij wie ik me kan gedragen zoals ik nu in het leven sta.

Ik kom er net achter dat de lieve mederwerkster van de bib Lieve noemt, mm.. toepasselijke energie.

Comments