FEEL: IK WIL LEKKER LUIEREN!

Tijdje offline geweest 
Effe wennen in het begin, met laptop bij de hand zonder oplader. Daar waar ik anders online zou zijn, hield ik me nu bezig met wandelen, heerlijk lezen & schrijven & rusten & luieren & filosoferen.. Dankbaar voor deze situatie!

Zo offline, op een morgend, pakte ik een boek uit de kast van mijn lief. De Sleutel tot Zelf-Bevrijdiging van Christiane Beerlandt. En wow! Zoveel bevestiging dat ik ervoer in haar inleiding. Ik heb nooit geweten dat zij eigenlijk ook schreef over de wet van afstemming. In haar eigen woorden.. je leven zelf creëren, vrij van aannames. Over de kracht van aannames.. & jezelf genezen zonder hulpmiddelen van buitenaf. Als ons bewustzijn zich aanpast, zal ons lichaam volgen.

Liefde is de sterkste kracht!



Interview 2013


Tijdens het schrijven heb ik nogmaals ervaren Wat het eigenlijk is dat ik wil? Wat zijn mijn 'my heart desires'? En man man da voelde kei goe. Ik heb een bladzijde vol geschreven!*

IK WIL LEKKER LUIEREN!

Zoals ik daar in bed van mijn lief zat te lezen & te schrijven - op te schrijven wat me aanraakte, waar ik een connectie mee voelde - doorzag ik wat ik zelf kan bijdragen aan mijn verlangen om onvoorwaardelijk lief te hebben. Ik ben naar buiten gericht, op anderen. 
13 jaar bijna, ben ik de geliefde van mijn geliefde. Waters doorzwommen, fijne momenten beleefd, alsook contrast momenten. Ongewenste situaties. En sinds dit jaar ben ik mij er meer bewust van dat ik hem (nog) meer wil aanvaarden. Met alles wat er is. Met zijn waarheid, ook al staat die (naar mijn gevoel) ver van de mijne. Kan ik hem liefhebben met zijn keuzes?  

Ja, de intentie die is er. Nu de praktijk nog. En begot snappen wat het eigenlijk inhoudt om onvoorwaardelijk lief te hebben? Enfin, pattatie pattataa.. lang verhaal, kort.. Ik kwam er dus achter dat ik eerst naar mezelf mag kijken. Alé wel een nobele intentie, vind ik zo, om mijn geliefde te accepteren voor wie hij is en waar zijn goesting naar uitgaat.

Heb ik mezelf onvoorwaardelijk lief?

Euh.. ja.. euh..?
Kan ik ermee zijn dat ik ben zoals ik ben. Mezelf in al mijn (ongewenste) facetten? Dat ik me gedraag zoals ik me gedraag. Dat ik oordelen op mezelf heb. Enfin.. dus dees kwam langs. 

My heart desire*

Terugkomend op mijn diepste verlangen.. dees voelde ik ineens, lekker relaxed onder de dons in bed, alleen, stil, naar buiten turend, schrijven, lezen..

Ik wil lui lekkeren.
Ik wil niks doen.
Ik wil in bed liggen. Ik wil dromen.
Ik wil schrijven, mijmeren in bed.
Ik wil niks hoeven.
Ik wil Zijn.
Ik wil zijn op een plek.
Ik wil lekker luieren, hangen, zitten, liggen.. Zijn.
Ik wil slapen.
Ik wil lezen, schrijven.
Ik wil verkennen.
Ik wil ontmoeten, delen, uitwisselen.
Ik wil liefde, Zijn, Aanwezig.
Ik wil rusten, flow.
Ik wil lekker genieten!
Ik wil een eigen plek, bed, eten, ..
Ik wil lekker luieren met alles bij de hand! Zomaar!

21.09.17, Nijkerk

En ik voel een kleine druk op mijn keel en rond mijn hart. Ik vind het nl. ni niks om dat hier zo openlijk te delen. Ik voel spanning. Een aanname dat ik afgekeurd kan worden. Openlijk aangeven dat ik eigenlijk wil luieren. Yep, daar ligt voor mezelf een oordeel op. Amai! Ola!

Luieren tja.. das met de paplepel ingegoten dat 'werken, werken' de boodschap is. Niks doen, is ni goe. Ge moet altijd bezig zijn. Ge moet uw brood verdienen. Ge moet hard werken. En zekers ni luieren. Zucht.. diepe ademhaling. Mm.. zowaar een openbaring! Whoohoo!

En luieren is zo plezant! Zo vervullend! Zo relaxed! Ik luier graag buiten in de natuur, in de zon, in bed, in de zetel, .. Niks doen. Niks hoeven (doen). Alleen afstemmen op mijn dromen & verlangens.

En dan ineens is er een impuls, een gedachte, een idee, een beweging! En dan volg ik die (en soms ook ni). En dan ontvang ik meer bevestigingen van dat waar ik zo blij van word!

En ik ontmoet fijne mensen. Voel een klik. Een samenvallen van onze goesting. Een uitwisseling. Een gift. Een creatie proces. En de éne keer is het dit & de andere keer is het dat. En het is juist die afwisseling, dei vrijheid dat me zo vervult!

Amen. c;)

Inspiratie opname van The Communion of Light
die ik deze week hoorde.

Comments