BOOK: LiefdesBANG, de dans tussen bindings- & verlatingsangst

Afgelopen week hing ik aan den telefoon met een goeie vriendin & ik vertelde haar over mijn liefdessituatie. En opeens zei ze me "Ik heb hier nog een boek liggen & wat gij vertelt staat precies erin geschreven. Volgens mij moet je dat lezen.."

En awel.. amai mijne frak! Zoooooo'n herkenning sèg!


De schrijfster is Happah Cuppen, die haar eigen ervaringen in het boek heeft opgenomen. Ik hoorde dat het boek er gekomen is naar aanleiding van een artikel dat ze schreef. Ze ontving zoveel reacties van mensen die er zich in herkende dat ze mensen is gaan interviewen & een boek heeft geschreven.

Hannah Cuppen
www.hannahcuppen.nl

Ik lees verhalen van mensen, lees beschrijvingen & gedragspatronen die ik zozeer beleef in de relatie met mijn lief! Jongens amai écht zo bijzonder!!

Ik heb bindingsangst & als mijn geliefde zich terugtrekt of onbereikbaar is, heb ik verlatingsangst 
Het is een dynamiek die om de beurten van plek verwisselt. Een dans die gedanst wordt tussen ons beiden. Een aantrekking van polariteiten, die eigenlijk ni anders zijn dan overlevingsmechanismen vanuit ons kind zijn in stand gebracht om het verlies van liefde te vermijden.

Dat ik wat vaderprojecties had & zo.. Ja dat is me eerder al helder geworden.. En hechingsthema.. ja das mij 17 jaar geleden ook gezegd door mijn toenmalige psychologe. En eigenlijk is het in deze relatie pas écht zo sterk aanwezig geweest. Het vluchten als het te heet onder mijn voeten werd.

Ik vraag me zelfs af of de scheiding met mijn 1e lief nog een extra trauma er bovenop was? 
Dat ik na die scheiding mezelf een belofte heb gedaan om nooit meer zo betrokken te zijn? Ik heb er jaren over gedaan om die relatie "uit mijn systeem te krijgen" Om hem werkelijk los te laten in mijzelf.

Liefdes BANG dus..

Ik raad het écht iedereen aan, singels, koppels & ook ouders. Want ik herken veel wat ik als kind gevoeld heb. En wat voor conclusies ik daaraan verbonden heb. Al dan ni onbewust. Dus ouders, lees dit boek & herken voor jezelf je eigen dynamiek.

Ik heb écht het gevoel dat ik GOUD in handen heb

Om de sleutel tot mijn eigen zelf te vinden, om mijn eigen plek van het kind zijn terug te vinden. Om vanuit deze plek met mezelf in mijn relatie te staan.

"En wat met geld?" vraag ik me af
Als geld liefde is & ik loop van liefde weg als er échte verbinding van mij verlangd wordt, ja.. potverdikke sèg.. Misschien heb ik aldoor onbewust ook zo'n vluchtbeweging gekend? Deze gedachte kwam vannacht langs. Ik kan wel zeggen dat ik al eens heb opgemerkt dat als een boek aan het lezen was & ik voelde dat er iets waardevols voor mij instond.. dat ik ineens zo nodig iets anders moest doen. En als ik me er bewust van was & mezelf tegenhield. Dat ik dan onmogelijk erbij kon blijven, dat ik keer op keer de tekst mocht lezen.. om te weten wat er stond.

Dus eigenlijk een soort van vluchten voor een transformatie.

Véél liefs
In transformatie

Tania Maria



Comments