LOVE: ik zeg & doe tegen mezelf wat ik anders t.o.v. Peter doe

Ik besef dat ik alles wat ik normaal tegen Peter zeg, ik nu tegen mezelf mag zeggen & doen
Ik besef dat ik eerder bij mijzelf aanwezig mag zijn dan mijn te richten op Peter. Om af te vragen hoe & wat. Ja, ik mag mijn aandacht op mezelf richten.

Ik apprecieer mezelf.. 

Dezen ochtend toen ik wakker werd, zei ik tegen mezelf hoe fijn het was om naast mij wakker te worden. Zo lekker warm. Ik bejubelde mijn mooie armen, handen & prachtige vingers.. Ik streek over mijn eigen lijf & dat voelde heelrijk aan! Wat een lijf sèg! 

En in de badkamer.. voreg ik mezelf af hoe ik e voelde. Ik heb speciaal een armbandje omgedaan om zo op regelmatige momenten mezelf de vraag te stellen 'hoe ik me voel op dat moment'. 
Op dat moment voelde ik dezelfde impuls opkomen: om alles wat ik tegen anders tegen Peter zeg, tegen mezelf te zeggen.. Want wat ik naar hem toe uitspreek is eigenlijk een spiegel & zeg ik dus tegen mijn eigen. 

Dus besliste ik om anders met mezelf om te gaan..

En zei ik tegen mezelf dat ik mooie ogen heb. En keek ik mezelf aan in de spiegel. En dat ik goe sta met mijn kleren. Dat ik goe sta met de kleuren die ik aanheb. 
k glimlachte vanzelf & zag mijn sprankelende ogen. Mijn lachrimpels.. mooi! Wat een spiegelbeeld.

Ik besef ook dat ik mijn hoofd bij mezelf te rusten mag leggen. Mezelf eens goe mag vastpakken. En knuffelen.. Ik wil dat de komende dagen meer & meer aandacht aan geven.

Zo dus.. meiske..

Comments